Järladagen och majelden

Tja!

I torsdags (30 april) hade vi Järladagen i skolan. Först skulle alla i skolan städa. Både inomhus och utomhus. Jag skulle sudda hela våran korridor!!! Det var asajobbigt!! Fast en tjej i min klass kom på att man kunde ta en trasa istället och det gick lättare. Efter rasten som vi hade sen var det sångsamling. Vi sjöng en massa vår och sommarlåtar. 1:orna var jättesöta!! Nere i klassrummet träffade vi alla våra fadderbarn som vi skulle gå runt i hela skolan och göra en massa aktiviteter med. Mitt fadderbarn heter Jacqueline. Hon är jättesnäll. Jag gick också med Melissa och Blanche (mina 2 bästa kompisar) och deras fadderbarn som heter Emma (Blanche), Lotta (Melle) och hennes kompis Fanny. Först gick vi till deras klassrum och målade. Jag ritade en blomma och en sol för det skulle vara om våren. Sen gick vi till mellangården och spelade pingis. Precis bredvid var det bowling som vi körde lite mellan. Efter det hade vi börjat bli hungriga så vi gick och åt. Det var spagetti med köttfärssås. Jag, Melle, Blanche, Emma och Jacqueline hade ätit klart ungefär samtidigt och gick lämnade våra tallrikar. Lotta och Fanny hade inte ätit klart så vi fick vänta på dom ganska länge. Det var jobbigt. Sen gick vi och ställde oss i kön till ansiktsmålningen. Helt plötsligt ville Lotta och Fanny gå och måla igen så dom stack bara. Vi stog i kön i ca 30 min. Jag fick ett hjärta på ena kinden. Det var det sista vi han med sen skulle vi till våra klassrum. I klassrummet körde vi MU-kort. Det är frågekort. Jag kom 3:a. Blanche vann.

_____________________________________________________________________________________________


Sen hade jag tvärflöjt. Jag fick världens bästa och finaste låt i läxa. "River flows in you" heter den och det är en låt från Twilight!! När jag kom hem åt vi (min familj) och sen skulle vi gå ner till Nyckelviken för att se på majelden där. Där träffade jag min bästa kompis Tuva. Vi gick runt och skrattade typ hela tiden. Där träffade jag också Carro i min klass, Jacqueline och en massa från min förra skola. Jag och Tuva gick och kollade på elden som var nere vid vattnet. Den var jättefin. Efteråt fick vi sockervadd. Jag har inte ätit det på 100 år. Det var jättegott!!!!!!!!!!!!!!!!

Puzz M

Kommentarer
Postat av: elin

hahaha jag komenterar allt men låter som en kul dag

2009-05-18 @ 16:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0