GLAD PÅSK!!

Hej!!

Idag är det PÅSKAFTON!!!!!
Jag vaknade kl. 09.00. Jag gick upp och åt frukost. Sen satt jag bara i soffan och väntade på att mamma och pappa skulle duka av bordet så dom kunde gömma våra påskägg. Det var en låååång väntan...   Till slut var dom klara. Jag och lillsyrran fick gå in i vårat sovrum (vi delar här på landet). Där fick vi vänta, igen. Efter en stund ropade mamma att dom var klara. Äntligen!!!!! Det tog inte så lång tid innan vi hittade äggen. Mitt var innuti ett gammalt dockskåp av plast som man kan öppna och stänga. Syrrans låg i ett skrin. Det var så gott och äta godis...  Sen var jag med min kompis. Efter lunchen gick vi ner till ängen vid vattnet. Vi orkade inte vara där länge för att det vaar sååå varmt. Solen gassade. Idag var det varmare än igår. Runt 18 grader. Sen kom många av min kompis kusiner för dom skulle fira hennes lillasyster som fyller 5 på tisdag. Sen åkte pappa och handlade + att han skulle köpa pizza som vi skulle äta till middag. Men pappa ringde och sa att pizzerian hade stängt. Pappa köpte istället rostas (en sorts kött) och potatiskroketter. Det var jättegott. Sen satt jag och syrran i soffan, tittade på Wild Kids och åt godis. Just nu tittar jag på Robinson. Ett överlevnads program. Det är bra och spännande. Men nu måste jag gå. Bye.

Puzz M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0